Publicēts 20/03/2015 |
|
Es nekaunos evaņģēlija:
tas ir Dieva spēks pestīšanai ikvienam, kas tic. (Rom 1:16)
Kas ir Evaņģēlija vēsts šodien?
Kas ir Evaņģēlijs mums katram personīgi? Evaņģēlijs ir „laba vēsts”, tā mēs šo vārdu
saprotam, kad to tulkojam no grieķu valodas. Līdz ar to varam jautāt, vai
Evaņģēlijs ir labs vēsts mums katram personīgi? Kādi varētu būt iemesli, lai
kaunētos no labās vēsts, kas grib ienākt mūsu dzīvē, domās un sirdī?
Evaņģēlijam piemīt neparasts spēks, jo šī vēsts spēj izglābt cilvēka dvēseli no
bojāejas. Par to runā īpašais liturģiskais laiks, kurā ieejam, un kas mūs vēlas
mainīt, - Gavēņa laiks, kas rosina uz sirdsprāta un dzīves ceļa maiņu, garīgām
pārdomām, lūgšanu, klusumu un meditāciju. Šodien iegāju baznīcā un skatījos uz
Krustāsistā attēlu, kas pa šiem gadiem bija kļuvis tik pazīstams un pierasts. Šoreiz no krusta nāca citāds vēstījums, jo
vajadzēja domāt par kaunu, kāpēc mācekļi izklīda. Taču ieskatoties krustā dziļāk,
iegrimstot tā noslēpumā, var vienmēr skaidri nojaust, ka no tā nāk Evaņģēlijs,
labā vēsts un Dieva spēks. Ir stāsts par kādu skrējēju stadionā, kas no nespēka
reiz pakrita un sabruka, jo nebija sasniedzis cerēto. Treneri stāvēja ap viņu bez
padoma un nezināja kā viņam palīdzēt. Viņi bija trenējuši skrējējam pilnīgi
visas prasmes, kas nepieciešamas, lai sasniegtu labus rezultātus, izņemot to, ka
dažkārt nākas piedzīvot arī zaudējumus. Evaņģēlijs, labā vēsts ir meklējama nekur
citu kā vienīgi krustā, kas ir ne tikai kauna un zaudējuma zīme, bet daudz
vairāk – ticības un uzvaras zīme. Gavēņa laiks mums ir dots, lai mēs sagatavotos
laikā un telpā neierobežotajai īstenībai, kas sākas aiz Jēzus krusta, un, kas
sākas nereti tieši tur, kur piedzīvojam savas spēka robežas. Prāvests Mārcis Zeiferts
|
Publicēts 01/09/2014 |
|
Esi stiprs un drošs! Nebīsties un nebaiļojies! (1L 22:13)
Kas katram no mums
būtu jāpārdomā lasot šos vārdus? Vai baidīties ir slikti? Bet bailes taču mums
dotas, lai pasargātu no briesmām.
Vai šie vārdi būtu attiecināmi uz mūsu
ikdienu, lai mēs nebaiļojamies par nākošo dienu? Varbūt tiem vajadzētu mūs
atturēt no mākslīgu baiļu radīšanas, kad lasām visādus pareģojumus, horoskopus
vai dalām dienas labajās un sliktajās? Varbūt mums jāizlasa, kādā kontekstā šie
vārdi ir teikti?
Vārdi
ir ņemti no 1.Laiku grāmatas un tos saka ķēniņš Dāvids savam dēlam Sālamanam
par kalpošanu Dievam.... Vai vajag daudz
drosmes, lai kalpotu Dievam? Cik daudz
drosmes vajadzēja mācītājiem, par kuriem raksta mācītājs Kārlis Beldavs grāmatā
„Mācītāji, kas nāvē gāja”? Cik daudz drosmes, spēka un izturības vajadzēja
visiem mācītājiem un baznīcu kalpotājiem, kuri kalpoja padomju varas gados? Kādu
gara spēku vajadzēja tiem, kurus ieslodzīja nometnēs Dieva vārda sludināšanas
dēļ? Kā ir ar mums šodien?
Apustulis Pāvils otrā vēstulē Timotejam
raksta līdzīgus vārdus: „Jo Dievs mums nav devis bailības garu, bet spēka,
mīlestības un savaldības garu. Tad nu nekaunies liecināt par mūsu Kungu.” Mēs
liecinām par mūsu Kungu dievkalpojumos, svētbrīžos, Bībeles studijās. Liekas,
viss ir labi, mūs neviens neapdraud. Bet kas notiek, kad izejam pasaulē pie
cilvēkiem, kuri Dievu vēl nepazīst vai negrib pazīt? Vai ļaužu pūlī mūs var
atšķirt no nekristiešiem? Vai mēs apliecinām Kungu ikdienā? Vai apliecinām ar
vārdiem un darbiem Tā esamību, kuru šie cilvēki nav iepazinuši? Vai tādā vidē
un tādos apstākļos mums pietiek drosmes liecināt
un reizē atklāties, ka esam ticīgie?
Pats Jēzus Kristus Lūkas evaņģēlijā
saka: „Ikvienu, kas mani apliecinās cilvēku priekšā, arī Cilvēka Dēls
apliecinās Dieva eņģeļu priekšā. Bet kas mani noliegs cilvēku priekšā, tas taps
noliegts Dieva eņģeļu priekšā.” Tad iztrūkstas mūsos kāds sīks farizejisks
gars, kurš sāk taisnoties: „bet es taču eju uz dievkalpojumiem, arī ziedoju, nu
labi, ne gluži desmito tiesu, bet ir taču tik daudzi, kuri vispār...” Vai tas
mums līdzēs nebaiļoties? Laikam jau atbilde jāmeklē katram pašam savā sirdī. Ir tikai daži
vārdi, bet ļoti daudz jautājumu...
evaņģēliste Ilze
Rupenheite
|
Publicēts 01/08/2014 |
|
„Dziedi Kungam visa zeme! Teic ik brīdi Viņa glābšanu” (1L
16:23)
Tas ir pamudinājums un atgādinājums
visiem. Savās ikdienas rūpēs un skriešanā, kad viss ir kļuvis svarīgs un
steidzams, aizmirstas pats svarīgākais – savas dvēseles glābšana, glābšanu no
grēka, nāves un velna varas. Tādas varas klātbūtne ir klātesoša cilvēka dzīvē
un gaida savu izdevību atklāt savu spēku. Ja gaida, tad šī vara savās iespējās
ir ierobežota. Tai traucē kāda cita vara. Kad mūs piemeklē neveiksmes,
nelaimes, mums pietiek gudrības, lai saprastu – ļauna vara mūs piemeklējusi.
Vajadzīga daudz augstāka atziņa, lai saprastu, ka esam aizgājuši pārāk tālu no
tās varas, kas mūs sargā un palīdz. Kad mēs ar dzīvi esam apmierināti, kad mūs
nepiemeklē emocionālas vētras attiecību jomā, tad pietrūkst tās īstās gudrības:
„Mēs esam bijuši zem Dieva žēlastības vairoga. Un tāpēc mums līdz šim ir klājies
labi!” Tas kļūst saprotams, ja atceramies apustuļa Pāvila sacīto vēstulē
romiešiem: „Cik neizprotamas ir Viņa
tiesas un cik neizdibināmi Viņa ceļi!” Tomēr šī atziņa lai nerosina
bezcerību. Turpat tālāk šajā pašā vēstulē romiešiem lasām, ka mums ir iespēja
šo gudrību saņemt tāpat, kā apsolījumu par glābšanu un dzīves turpinājumu
mūžībā. „No Viņa, caur Viņu, uz Viņu
visas lietas.... arī Dieva bagātības, gudrības un atziņas dziļums. Viņam lai
gods mūžīgi! “ „Viņš” – ir Dieva Dēls, Jēzus Kristus, kurā atklājas Dieva
pilnība redzamā veidā. Un kamēr Viņš nav atradis mājvietu cilvēkā caur ticību,
Viņa Gars nevar atklāt Dieva atziņas un gudrības dziļumus. Tādēļ arī visai
radībai bez „Dieva ceļu” saprašanas
pienākas godināt un slavēt Dievu – Viņu, caur ko tā ir radīta. Tāpēc mums
visiem – visai zemei būtu jāuzklausa augusta mēneša pamudinājums: „Dziedi Kungam visa zeme! Teici ik brīdi
Viņa glābšanu!” Jo Viņa glābšana, kas ik brīdi mums iet pa priekšu, aizved
mūs pie Dieva apsolījumiem.
Mācītājs Edvīns Vilks
|
Publicēts 01/07/2014 |
|
Nu esmu vienmēr ar Tevi, Tu ņem mani aiz labās
rokas, ar Savu padomu vadi mani, vēlāk Tu godā mani pieņemsi! (Ps.73:23-24)
Atalgojums -
mūsdienās jēdziens, kurš reti kuram sagādā patiesu prieku un laimi. Drīzāk jau vilšanos par nenovērtētām pūlēm,
par darbu. Daudzreiz cilvēks piestrādā, piehaltūrē - dara vēl kādu darbiņu, kas
papildina personīgo nodrošinājumu. Skrien no vienas vietas uz otru darba
grafiku saskaņošanas dēļ, lai visu padarītu, lai neko nezaudētu, jo nedod Dievs
- atlaidīs, ja nepaspēšu, ja nebūšu. Vajag ģimenei, bērniem, pašam arī
gribās...
Pazinu kādu
Cilvēku, kurš dzīvoja citādāk. Šobrīd viņam jau piepildās Dieva atalgojums
mūžībā. Savā lielā vienkāršībā Viņš paspēja visas lietas darīt savā kārtībā.
Pazemībā un pieticīgi. Padomju laika beigās Dieva kalpam nebija grūti braukāt
uz kalpošanu ar autobusiem. Dažreiz pat saliekot tos strīpā - plānojot, lai
draudzei dievkalpojums būtu noteiktajā laikā, neskatoties, cik tālu jābrauc. Un
nereti gadījās, ka mācītājs arī tālajos laukos pie baznīcas bija pirmais, pirms
tika atslēgtas durvis. Un varam minēt par atalgojumu šim cienījamam Dieva
kalpam. Pensiju un braukšanas atvieglojumus šeit nosedza atbildība, uzticība un
paļāvība Dieva vadībai, un ticība - Dievs vedīs, lai viss izdodas. Bija prieks
ar šo Cilvēku kopā kalpot.
Mums Dievs ir savu
nolicis un pat tālāk, kā mēs plānojam. Mūsu plāni lielāko tiesu stiepjas līdz
kādam punktam mūsu dzīvē: algas dienai, atvaļinājumam, atpūtai ceļojumā. Mēneša
Dieva vārds ir brīnišķīgs apsolījums mums - Dievs vadīs un svētīs mūs visu
laiku un visos darbos, un galā arī nepaliksim bez atalgojuma. Lai Dievs to rāda
tiem, kuri gaida savu algas dienu, un arī visiem, kuri tic, ka mums jau sava
alga ir nolikta. Lai mums visiem svētīts laiks kopā ar Dievu!
Palīgmācītājs Elmārs Derzāvis
|
Publicēts 02/06/2014 |
|
„Bet Gara auglis ir: mīlestība, miers, prieks, izturība,
krietnums, labestība, uzticamība, lēnprātība, savaldība.” (Gal. 5:22-23a)
Mazais vārdiņš „bet” norāda uz pretstatu. Uz kādu pavisam
citu virzienu iepretim iepriekš minētajām vērtībām. Mārtiņš Luters, rakstīdams
Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojumu, norāda, ka „Pāvils nesaka „Gara darbi”,
kā iepriekš sacīja „miesas darbi”, bet rotā šos kristīgos tikumus ar cienīgāku
vārdu, nosaukdams tos par Gara augļiem, jo tie nes ļoti lielu labumu un augļus
– tie, kas ir rotāti šādiem tikumiem, dod godu Dievam, mudinādami arī citus
turēties pie Kristus mācības un ticēt Viņam.” Un patiešām – mēs ikdienā redzam,
ka minētie Gara augļi nav pavisam normālas un pašsaprotamas vērtības, kaut arī
tām tādām būtu jābūt. Savādi, bet daudz vieglāk padodas tās lietas, kas ir
uzskaitītas pirms „bet”. Ko tad īsti darīt?
Lai Gara augļi būtu redzami un tos varētu baudīt, ir jāveic
liels sevis kā dārza kopšanas darbs. Tomēr arī ar to vēl ir par maz.
Svarīgākais darbs, kas ir nepieciešams, ir Dieva darbs manī un ar mani. Es kā
augsne Kristus līdzībā uzņemu Dieva Vārda sēklu un ļauju tai sevī iesēties,
augt un tad arī ieraugu, kā vairojas Gara augļi, kas dod godu Dievam un nes
svētību tiem, kas ir man līdzās.
Tas ir fantastiski, ka Dievs tuvojas cilvēkam aizvien no
jauna, bet arī mums ir jātuvojas Dievam. Jēkabs raksta: „Tad nu pakļaujieties
Dievam un stājieties pretī velnam, un tas bēgs no jums. Tuvojieties Dievam, un Viņš
tuvosies jums...” (Jēkaba 4:7-8) Tieši Dieva tuvums ir tas, kas šai pasaulei
tik ļoti nepieciešams, lai caur miesas darbiem nevairotu ciešanas un bēdas. Tā
ir vēsts, ko gan Vasarsvētku, gan Trīsvienības svētku dienas jūnijā mums vēlas
pasacīt. Dievs ir mums pavisam tuvu klāt un palīdz mums uzvarēt un vairot Dieva
Valstību šajā pasaulē, mūsu zemē un tautā.
Atcerēsimies arī visa šī gada lozungu. „Bet man paliek mans aplaimotājs Dieva
tuvums; man ir prieks savu cerību likt uz Dievu To Kungu, lai paustu visus
Tavus darbus.” (Ps.73:28) Atkal viens „bet”,
kas norāda, kas ir visu mūsu augļu Sākums un Radītājs. Alfa un Omega. Viņš ir
vīnakoks, bet es esmu Viņa zars. Es nenesu augļus, ja neesmu pie koka, no kura
es saņemu spēku, barību un dzīvību.
Lai Dievs svētī, ka caur
mums Viņš rada daudz labu augļu un tur mūs cieši, cieši pie sevis! Lai Dievs
katram palīdz cīnīties ar tiem miesas darbiem, kas katram ir, un tā vietā radīt
ko pavisam jaunu, skaistu un baudāmu!
Mācītājs Valdis Podziņš
|
Publicēts 03/05/2014 |
|
"Tur
nav ne jūda, ne grieķa, tur nav ne verga, ne brīvā, tur nav ne vīrieša, ne
sievietes – jūs visi esat viens Jēzū Kristū." Gal.3:28
Mūsu Baznīcas maija mēneša lozungs pasvītro
vienotību Kristū. Lielajā Piektdienā Jeruzālemes templī plīsa priekškars, jo atjaunota kopība ar Debesu Tēvu caur Kristus vietniecisko krusta upura
nopelnu. Nāve vairs nav absolūtais šķīrējs no Dieva, ko uzcēla grēka siena.
Kristus beznosacījumu mīlestība ietvēra visus cilvēkus. Jēzus nešķiroja
dzimumus, tautības, savējos vai svešos. Būdams grēcinieku draugs, atklāja, ka
visi esam ne tikai Dieva radība, bet arī Dieva bērni. Jēzus nācis, lai
savāktu kopā izklīdinātos bērnus.
Vienotība ir uzsvērta jau Vecajā Derībā – redzi,
cik jauki un mīļi, kad brāļi kopā dzīvo vienprātīgi. Mūsu valsts 4. maijā
svin Latvijas Republikas neatkarības deklarācijas pasludināšanas dienu. Novērtēsim,
ka starp aptuveni 5000 tautām tikai 198 ir sava neatkarīga valsts.
Brīvība ir jāsargā, jākopj. Baznīcas dziesmu grāmatā 527. dziesmā ir vienojoši
vārdi: "Mēs viena tauta, viena saime, mums zeme viena, liktens viens." Mūsu
ir pārāk maz, lai mēs viens otru apkarotu. Latvijas lielākās briesmas nav
ārējais agresors, bet drīzāk iekšējā sašķeltība.
Kristus ir atklājis vienību ar Tēvu un
aicina mūs, lai visi ir viens (Jņ.17:21). Vienības kopība Baznīcā – jo mēs
esam viņa miesas locekļi (Ef.6:30). Latvija ir labs piemērs pasaulei ar ekumēnismu.
Apustuļu ticības apliecībā apliecinām: "Es ticu uz vienu svētu kristīgo
Baznīcu." Baznīcas vienība nav vienādība. Tā ir vienotība dažādībā. Vai
tad Kristus ir dalīts? (1.Kor.1:13). Mums ir dotas dažādas dāvanas kopējam
mērķim – dvēseles glābšanai. Pie Viena Kunga altāra pulcējoties Kandavas
iecirknī, turēsim mieru savā starpā un mīlēsim cits citu, kā Kristus mūs ir
mīlējis. Paliksim katrs savā vietā un visi kopā kopējā lietā!
Mācītājs Jānis Saulīte
|
Publicēts 12/01/2014 |
|
“Dieva
tuvumā man ir labi!” Ps.73:28a
Katru gadu pēc senas baznīcas kārtības tiek
izvēlēts kāds Rakstu teikums, kas kalpo par vadmotīvu un iedvesmu, lozungu
visam gadam, un šis, mūsu 2014.gada vadmotīvs, ir viens no pēdējo gadu
visneparastākajiem lozungiem. Kas tad ir neparastais šajos vārdos? Dieva tuvumā man ir labi. Atšķirībā no
citiem, ļoti jaukiem gada lozungiem, kas mums ir bijuši: meklēt paliekamu
pilsētu, uzvarēt ļaunu ar labu, pāri visam paļauties uz Kristu – šī gada
lozungs, šķiet, runā nevis par darīšanu, bet
par būšanu.
Un tā, iespējams, ir viena lielākajām
gudrībām, ko mēs visi varam sev šajā gadā atgādināt un pēc kuras dzīvot. Proti,
savā dzīvē neaizmirst būt, nevis
tikai visu laiku skriet un darīt, bet vienkārši būt. Būt nozīmē apzināties šo brīdi, šo vietu, šos cilvēkus.
Novērtēt, piedzīvot, jā, izbaudīt to dienu, kas man šobrīd ir dota. Nevis
izskriet tai cauri, bet piedzīvot, izbaudīt to. Tā ir gudrība, kas ir ietverta
jau vienā no Vecās Derības 10 baušļiem par svētdienas jeb sabata svētīšanu, ko
mēs atgādinām iesvētes mācībā iesvētāmajiem - lai mūsu dzīve nepaskrien vienā
steigā, līdz ausīm iekšā steidzamos darbos, no viena pienākuma pie nākošā, bet
lai mēs varam apstāties, piedzīvot šo brīdi, piedzīvot, ka mēs esam – citiem
vārdiem, nevis tikai darīt, bet arī būt.
Tāpēc šī jaunā gada sākumā, kad mēs parasti raugāmies
uz priekšu, ko mēs šajā gadā gribam sasniegt, paveikt un izdarīt, aizbraukt,
nopelnīt, nopirkt – viens no mūsu mērķiem varētu būt praktizēt šo būšanu -
apstāties, izjust un būt. Man personiski tas šķiet ļoti svarīgs mērķis. Tā, lai
mēs gada beigās varētu just, ka mēs patiešām esam šo gadu piedzīvojuši, ka tas
ir bijis svētīgs un piepildīts. Šī sajūta nenāks no tā, ka mēs būsim daudz
skrējuši, bet no tā, ka mēs būsim apzināti apstājušies un bijuši.
Un šī 73.psalma autors, cilvēks vārdā Āsāfs,
iztēlojas šo apzināto apstāšanos un būšanu ļoti konkrētā veidā, fokusējot savu
uzmanību, savas pārdomas uz Dievu. “Dieva
tuvumā man ir labi!” Proti, mēs mācamies ne tikai apstāties no mūsu skrējiena,
mācamies ne tikai sajust un piedzīvot to mirkli, kurā esam, bet arī mēģinām
pārdomāt un saprast, ka mēs šajā brīdī neesam vieni. Ka, kā ķeltu kristīgās
meditācijas to izsaka, ikviena mūsu elpa, ikviens brīdis ir Dieva klātbūtnes
piepildīts. Ka mēs mēģinām to apzināties – es dzīvoju savu dzīvi, pieņemu savus
lēmumus Viņa klātbūtnē; es daru, es runāju, es domāju, es elpoju Viņa klātbūtnē.
Un šī Viņa klātbūtnes apzināšanās mani piepilda.
Laba drauga, laba cilvēka klātbūtnē mēs
jūtamies savādāk, labāk. Mēs jūtamies mierīgāki, mēs jūtamies atvērtāki, mēs
jūtamies drošāki, mēs jūtamies radošāki - šī cilvēka klātbūtne mūs ir kaut kā
ietekmējusi. Un līdzīgi Dievs, kā mēs to esam Kristū ieraudzījuši, ir mums kā
labs draugs, kurš vēl mums labu, kurš grib, lai mums mūsu dzīves (arī šis
nogrieznis, šis gads) izdodos, kurš ir kopā ar mums – un ieraugot arī Viņu kā
draugu sev blakus, mēs jūtamies savādāk. Viņa klātbūtnes apziņa apgaismo mūsu
domas par ģimeni, par savu darbu un aicinājumu – par visu dzīvi. Es varu
paskatīties uz savu dzīves ceļu kā uz tieši man domātu, brīnišķīgu
piedzīvojumu, kurā Viņš mani ir ieaicinājis un kurā arī ved uz priekšu. Es eju,
turoties pie Viņa rokas. Un, jā, ja es tā esmu Viņu ieraudzījis, es tiešām varu
teikt, Dieva tuvumā es jūtos labi. Vai
var būt vēl labāka sajūta? Ka mēs drīkstam piedzīvot, ka mēs jūtamies labi,
patiešām jūtamies labi, jo esam Viņa tuvumā.
Šī gada pirmā svētdiena ir Zvaigznes dienas
zīmē, kurā domājam par Austrumu gudrajiem, kas neskatoties uz savu jau iegūto
gudrību, neskatoties uz savu bagātību, uz visu, kas viņiem jau bija, bija
gatavi mērot garu un sarežģītu ceļu, lai nonāktu Jēzus klātbūtnē. Un varbūt tieši
tā bija viņu lielākā gudrība – mērot ceļu, lai būtu blakus Tam, kurš apgaismo
un dod jēgu visam. Lai arī mēs šajā 2014.gadā būtu kā austrumu gudrie, kas ir
gatavi noiet kādu ceļu sevī, savā dvēselē, lai apstātos, pārdomātu un
piedzīvotu Tā klātbūtni, kas dod jēgu visam. Dieva tuvumā man ir labi – lai šie vārdi piepildās pie mums visiem!
Mācītājs Justs Junkulis
|
Publicēts 09/06/2013 |
|
„Tomēr Dievs nepārstāja par sevi
liecināt ar labiem darbiem, sūtīdams no debesīm lietu un ražas laiku,
sagādādams jums barību un piepildīdams jūsu sirdis ar prieku.” (Apd 14:17)
Caur radību un radības kroni cilvēku
Radītājs apliecina sevi. Dēļ cilvēka šī pasaule radīta, dēļ cilvēka Jēzū šī
pasaule glābta. Cik līdzsvaroti ir Dieva darbi, caur dabas starpniecību to
piedzīvojam. Ja lītu tikai lietus, mūs pārņemtu ūdeņi. Taču bez lietus nebūtu
auglība un debesīs neredzētu varavīksni. Arī asaras ir vajadzīgas, jo tās
šķīstījoši mazgā sirdi, lai varētu ieraudzīt Dieva apsolījuma varavīksni.
Savukārt caur kristības ūdeni Dieva vārdā saņemam Svēto Garu, kas dara mūs
auglīgus. Saules gaisma dod dzīvības spēku, bet, ja saule spīdētu nepārtraukti, zeme pārvērstos tuksnesī. Dievs ir gaisma, un Kristus ir Taisnības saule, kas
dāvā atpestīšanas prieku. Jēzus ir
patiess ēdiens un patiess dzēriens, kas uztur mūs mūžīgai dzīvei. Katra diena ir brīnumu pilna, bet mēs esam
tā pieraduši, ka saucam par ikdienu. Tās mazās lietas nav nemaz tik mazas. Pat
mazu lietu saprašana ved pie lielu lietu saprašanas. Atver sirds acis. Redzi,
pasaule ir pilna Dieva. Pateicies par visu, ko tu redzi vai neredzi, saproti
vai nesaproti. Pateicība ir Dieva labo darbu redzīguma apliecinājums. Aizmirsti
nebaltās dienas, bet neaizmirsti, ko tās tev ir mācījušas. Pasaule grib dzīvot
viegli. Reklāmas industrija rāda laimīgas sejas. Taču aiz priecīgām fasādēm
mēdz slēpties salauztas dzīves. Smejies, un visa pasaule tev smiesies līdz;
raudi, un tu raudāsi viens pats. Pasaules prieki ir pārejoši un mānīgi. Ļevs
Tolstojs teicis: „Laime ir bauda bez nožēlas.” Paliekamais prieks ir garīgais.
Mums ir atklāts evaņģēlijs - prieka vēsts. Kristietim prieka galotnes ir Dievā.
Saka: dalīta bēda ir pusbēda, dalīts prieks ir dubultprieks. Esam mantinieki
Dieva darbam, un mantojums ir jāvairo un ar to jādalās. Francisks to izpauda
lūgšanā Dievam vārdos: „Palīdzi man pasteigties, lai iepriecinātu citus, nekā
meklēt pašam iepriecu.” Apustulis Pāvils
teicis: „Priecājaties iekš tā Kunga vienmēr; es vēlreiz teikšu, priecājaties!” Novēlu
piedzīvot, ka galu galā viss būs labi un ir labi!
Mācītājs Jānis
Saulīte
|
Publicēts 05/04/2013 |
|
“Tā kā jūs esat pieņēmuši Kristu Jēzu par Kungu, tad Viņā arī
dzīvojiet, iesakņojieties, topiet kā nams, kas uz Viņa būvēts, esiet ticībā
stipri, kā esat mācīti, pāri plūzdami pateicībā.” (Kol.2:6-7)
Lieldienas, Jēzus
krusta nāve un augšāmcelšanās vēsta par kādu ārkārtīgi neparastu Kungu -
pavisam atšķirīgu no citiem šīs pasaules kungiem. Pavisam atšķirīgu no kungiem,
kādus pazīstam mēs. Jēzus ir Kungs, kas rūpējas par visiem saviem pavalstniekiem
- gan par saviem mācekļiem un draugiem, gan par tiem, kas viņu uzskata par
ienaidnieku. Jēzus ir Kungs, kas grib izglābt un atbrīvot no ļaunuma gan
ļaunuma upurus, gan ļaunuma īstenotājus. Jēzus ir Kungs, kas neiznīcina
savus pāridarītājus, bet atdod savu dzīvību arī par tiem un pēc augšāmcelšanās nāk atpakaļ ar
piedošanu, ar jaunas dzīves iespēju. Pāvils, kas
aicina mājot Jēzū kā drošā namā, iesakņoties Jēzū kā kokam zemē ar stiprām
saknēm, būvēt savu dzīvi uz Jēzus kā uz droša klints pamata, šķiet, saka kolosiešiem (un mums!)
vienu lietu: mīļie, ja jūs esat sastapuši šo Kungu - kas ir tik atšķirīgs no visiem citiem,
kas jums ir parādījis vienu jaunu dzīves iespēju, kas jūs ir ievedis savā
valstībā un savā dzīvībā, Kungu, kas ir tik neparasts – tad kļūstiet mazliet
neparasti arī jūs. Jā, mazliet neparasti, mazliet līdzīgi Viņam. Iesakņojieties
Viņā, lai Viņa attieksme pret ienaidniekiem kļūst arī par jūsu attieksmi; mājojiet Viņā,
lai Viņa miers savu pāridarītāju priekšā kļūst arī par jūsu mieru. Būvējiet visu
savu dzīvi uz Viņa mīlestības pamata, lai to nespēj izkustināt nemiers par sevi
un konkurence, skaudība, naids pret citiem. Mums Jēzū ir dāvāta neparasta
dzīve. Dzīvosim to neparasti. Tā kā Jēzus.
Mācītājs Justs
Junkulis
|
Publicēts 01/03/2013 |
|
Dievs
nav mirušo, bet dzīvo Dievs, jo Viņam visi ir dzīvi (Lk. 20:38)
Jautājums, uz kuru Jēzus sniedz šo atbildi, ir par
augšāmcelšanos - Jēzus runā ar cilvēkiem, kuri netic, ka viņu grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir
mūžīgā dzīvība Kristū Jēzū mūsu Kungā (Rom.6:23). Vai tādi cilvēki ir
palikuši pagātnē - pirms Lieldienu laikā, kad šīs pieredzes vēl nebija
nevienam? Tas būtu jauki, bet arī vēl šodien, informācijas pārbagātībā, cilvēki
baznīcā nereti meklē nevis savu glābšanu, bet grib izpildīt kādu rituālu citiem
- lai aizgājējiem būtu miers debesīs: vai tā būtu svecītes nolikšana par
mirušajiem vai aizlūgums, lai mirušiem būtu labi. Vai viņi paši nav to skaitā,
kam Kristus ir nāvi uzvarējis? Augšāmceltais Kristus katram saka, ka Viņam visi ir dzīvi. Arī Tu, kurš vēl meklē savā dzīvē Dieva mīlestību - un šis ceļš var iesākties arī kāda tuva cilvēka zaudējuma dēļ - arī
tevis paša dēļ Kristus ir miris un augšāmcēlies, lai tu dzīvotu mūžīgi. Kristum visi ir dzīvi. Kristus nāvi ir uzvarējis - tās varu salauzis, lai Tev būtu dzīvība mūžībā. Lai šī gada Lieldienas - Kristus
Augšāmcelšanās svētki – tev to palīdz ieraudzīt un piedzīvot.
Palīgmācītājs Elmārs Derzāvis
|
|
|
|